Exista greseli ale naturii ori nu?


Imi aduc aminte cu nostalgie de scoala, de anii de liceu. Au trecut toti si mai trec si acuma foarte repede. Ceea ce ramine este doar amintirea. Tin minte cum eram prin clasa a 8-9-a si un coleg de-al meu pe nume Vulpe era cam nazbitios. Toti profesorii aveau probleme cu el. Cei drept avea si inclinatie spre arta si asta il salva cind trebuia sa-i puna nota la purtare. Dar nu despre el vroiam sa spun, ci despre un profesor. Este vorba despre profesorul meu de fizica, care era din satul vecin si era un profesor foarte cuminte. Nu lovea pe nimeni, nu certa pe nimeni si ne preda constiincios materia. Toate bune pina nu incepea sa arate show-ul acest Vulpe. Nu stiu de ce se comporta asa; ori ca vroia sa atraga atentia ori ca era prea alintat ca ultimul copil in familie, nu stiu. Imi amintesc foarte bine cum acest profesor se enerva tare pe el si uneori lua bara in mina si venea intr-o viteza linga el si ma gindeam ca o sa-l loveasca, dar paradox: de fiecare data se oprea in ultima secunda, isi cobora vocea si ii spunea pe un ton calm sa stea cuminte si sa nu faca cel putin galagie. Ma impresiona felul acesta de comportament si admiram puterea lui si rabdarea cu care ne trata. Era o fire emotiva, iar umanul din el usor putea fi remarcat. Dar asta nu era de ajuns. Firea nazbitioasa a lui Vulpe ii facea iar si iar zile fripte pina cind intr-o zi profesorul nu a mai rabdat si a exclamat: „Mai, tu, tuu.. esti o greseala a naturi!” Iata ca gasise profesorul in sfirsit formula ca sa-l caracterizeze cel mai bine.

Au trecut anii si desigur ca inteleg de ce a trebuit profesorul sa exclame atunci in asa mod, dar totusi cum credeti exista greseli ale naturii ori nu? Iata sa luam de exemplu un homosexual – el este o greseala a naturii ori nu? Ce poate fi catalogat ca greseala a naturii?

P.S. Va rog sa atrageti atentia asupra intrebarii din titlu si incercati sa raspundeti la ea. Orice comentariu off-topic va fi sters neconditionat.

Ion Socolenco


79 de răspunsuri la “Exista greseli ale naturii ori nu?”

  1. Stii ce spune CE ptr drepturile omului ?
    citeaza.
    daca nu poti esti mai aerian, Conventia Europeana a Drepturilor Omului nu prevede expres ca doar uniunea dintre un barbat si o femeie este casatorie. Dar Curtea Europeana a Drepturilor Omului asa a decis.
    Vezi si Dudgeon contra Regatului Unit al Marii Britanii judecata la CEDO.
    In cazul Dudgeon contra Regatului Unit al Marii Britanii (1981), Curtea subliniaza faptul ca, in aspecte ale climatului moral in materia sexualitatii, autoritatile nationale pot avea legitimitatea de a isi exercita libertatea de actiune in sensul limitarii manifestarii lor.
    Comenteaza asta

  2. Mai trebuie doar o picatura, o singura tara mai trebuie sa procedeze cum a procedat RM cu interzicerea manifestatiilor si s-a zis definitiv cu prostiile imorale si indecente impuse la vedere

  3. “In cazul Dudgeon contra Regatului Unit al Marii Britanii (1981), Curtea subliniaza faptul ca…. …in sensul limitarii manifestarii lor”

    N-ai nimic mai recent de 1981??

    “limitarii manifestarii lor” Sunt de acord ca fiecare tara poate a limita…..DAR a limita este foarte diferit de a interzice (cum cred ca vrei tu)! Limita = a (se) fixa intre anumite limite; restringere! Interzice = a opri pe cineva de la ceva; a nu permite sa faca ceva! A limita poate pur si simplu sa nu arate dintre ei un sarut sau sa aiba lozinci cu scris “hai cu noi”… Asa imi imaginez eu cuvintul “limita”

    Marea Britanie ( date din 2008 ) :
    1) se permite prin lege uniunea civila homosexuala prin contract civil incepind din 2005;
    2) este lege anti discriminare pe baza de orientare sexuala;
    3) este lege privind adoptia copiilor (incepind de 2005)
    4) nu este lege contra fenomenului de homosexualitate ( ca toate tari de UE, adica sunt alte tari tot dinUE si afara UE, unde nu este lege contra dar statul prigoneste homo prin alte sisteme)

    In Anglia si Wales relatiile homosexuale au fost legalizate in 1967, pentru barbati peste 21 de ani. Scotia a urmat in 1980, si Irlanda de nord in 1982. Virsta legala a fost scazuta in 1994 de la 21 la 18, si din nou in 2000 la 16 in Marea Britanie. Aceasta ultima schimbare a fost facut cu scopul de a i se da acelasi tratament ca si virstei legale pentru acte sexuale intre persoane de sex opus. Cu toate acestea, de abia in 2003 au fost legile contra tuturor activitatilor sexuale intre persoane de acelasi sex abrogate.

    Sper te-am satisfacut.

    Am cumparat paine, afara este frumos, buna dupa-amiaza

  4. Legea nu a disparut sunt legi mult mai vechi in vigoare ,deci o iei ca atare atat timp cat e valabila.

  5. ” Legea nu a disparut sunt legi mult mai vechi in vigoare ,deci o iei ca atare atat timp cat e valabila”
    NO COMENT

  6. Brussels abandons plans to protect gays and lesbians
    22.04.2008 – 09:26 CET | By Leigh Phillips
    The European Commission has abandoned its plans to protect gays and lesbians against discrimination under pressure from Germany.

    An anti-discrimination bill against all forms of discrimination on the grounds laid out in Article 13 of the Amsterdam Treaty had been announced as part of the commission’s work programme for 2008.

    However, the European executive is now retreating to the safe grounds of focussing solely on disability protection.

    The commission is afraid that more conservative member states will endanger the unanimity needed by member states.

    In its first public interview on the subject, the commission confirmed to the BBC Parliament channel’s Europe-specialist programme, The Record: Europe what gay rights campaigners and many MEPs had feared would happen.

    „The commission would still prefer to have a ‘horizontal’ directive that covers all the discrimination grounds in all the areas that are not covered yet,” said Jan Jarab of the commission’s employment department in the interview.

    „Having said that, we need to be realistic, and we have signals from some member states that they would not support such a horizontal directive and this, of course, is a problem because we need unanimity in council to get the proposal through.

    He then said that this „means a directive that will be specific to disability, which of course is a discrimination ground that we can justify, referring to the new international convention on disabilities.”

    For discrimination on the grounds of sexual orientation, age and religion, recommendations will be produced, rather than a directive.

    Gay rights campaigners are furious: „This is a huge step back,” Juris Lavrikous of the International Lesbian and Gay Association – Europe told the EUobserver.

    „We’re extremely disappointed, as we’ve been working on this within our network for literally years, and we don’t understand why the commission is afraid of taking on member states where such a move isn’t popular.

    „There have been so many other proposals that haven’t been popular in certain member states – certainly such as over energy issues – and still directives have gone ahead.

    Mr Lavrikous said that they understand Germany to be opposed not for socially conservative reasons, but due to opposition from business groups who feel that it would be costly for employers and service providers.

    „At the same time, we feel that social conservatives are hiding behind these arguments, as really, the directive would hardly cost anything.”

    The Czech Republic is also known to be opposed, he said, while Sweden, Finland, Spain and the UK are strongly in favour.

    „We don’t know why the commission isn’t pushing those member states who are in favour to speak out and encourage the other member states to get on board.”

    In expectation of such a move from the commission, UK Liberal MEP Liz Lynne launched a petition last Thursday to call on the commission and member states to bring forward a comprehensive, inclusive anti-discrimination directive.

    The European Parliament has seven times called for an anti-discrimination bill protecting Europeans against discrimination on the basis of sexual orientation, with its social affairs committee earlier this month once again issuing such a call.

    Conservative MEPs however are strongly opposed, while a ‘horizontal’ bill covering all forms of discrimination has support from the Liberals in the parliament, the Socialists, the Greens, as well as the far left. The European Trade Union Congress has also called on the commission to act.

    A fortnight ago, the European Court of Justice ruled it illegal to discriminate against gays and lesbians in the realm of pension rights in countries where there exist civil partnerships for homosexuals.

  7. “Moldova a devenit chiar un punct de referinta pentru interziceri manifestari homosexuale si va e teama ca poate deveni un precedent pentru altii”

    O adevarata perla de filozofie! Vrei sa ne arati ca MD are mentalitatea ca religia din anii 1600? Adica, atunci pamintul era considerat centrul universului. Si cine era contra a fost pus pe rug.
    Stii de Galileo Galiei (filosof si fizician italian de XVII sec), cind spuse public primele doua legi ale miscarii planetelor.
    350 de ani dupa moartea sa, in 1992, Vaticanul a recunoscut formal marea valoare stiintifica a lui Galileo Galilei, „reabilitandu-l” si absolvindu-l de acuzatia de erezie!

  8. Azane daca vrei iti pot pune la dispozitie toata legislatia UE (recenta sau mai veche)
    Da Moldova poate deveni un precedent.

    Conventia europeana a drepturilor omului specifica
    ART. 12
    Dreptul la casatorie
    incepand cu varsta stabilita prin lege, barbatul si femeia (nu macho si macho) au dreptul de a se casatori si de a intemeia o familie conform legislatiei nationale (pricepi ce e asta?) ce reglementeaza exercitarea acestui drept. Adica nu-ti este impus sa faci cum fac altii, e dreptul tau sa faci cum crezi de cuviinta in functie de ce model de moralitate ai la tine in curte
    Daca-s multi perversi care aproba nu-i nici o problema poti face ca si altii, dar daca e o majoritate de altceva (crestini etc) iaca de aia lasa la mana ta sa faci cum crezi pentru ca majorutatea reprezinta ceva care luat in consideratie si cum vrea asa o sa si puna.

    ART. 10
    Libertatea de exprimare
    1. Orice persoana are dreptul la libertatea de exprimare. Acest drept cuprinde libertatea de opinie si libertatea de a primi sau de a comunica informatii ori idei fara amestecul autoritatilor publice si fara a tine seama de frontiere.

    2. Exercitarea acestor libertati ce comporta indatoriri si responsabilitati poate fi supusa unor formalitati, conditii, restrangeri sau sanctiuni prevazute de lege, care constituie masuri necesare, intr-o societate democratica, pentru siguranta publica, protectia sanatatii sau a moralei, protectia reputatiei sau a drepturilor altora.

  9. Tu ai macar idee de tratatul lui Stefan cel Mare – Baiazid ? ca e si astazi stipulat in legislatie ? si ca sunt legi in vigoare din 1900 toamna si sunt perfect legale ?

  10. ok cand o da apara moderarea daca te intereseaza iti pun concret si la dispozitie orice articol curent din legislatia UE, nu povesti.
    Ue a stabilit niste reguli dar multe din ele se lasa in seama autoritatilor LOCALE (la mana celor de acolo) iar niste smecheri care spun ca daca altii fac asa atunci asa este si legislatia UE – GRESEALA, ei doar au vrut altceva, nu e regula pentru toti ca altora poate nu le place si acolo nu e cazul.

  11. Azan!
    Ai dreptate, relatii homosexuale au existat la diferite popoare, la chinezi, japonezi, la greci, romani. Romanii au interzis aceste relatii inca inaintea aparitiei crestinitatii. Grecii le aprobau si le practicau (nu in toata grecia si in anumite regiuni), insa ele niciodata nu au fost relatii de egalitate. De regula, partenerul pasiv (penetrat) era un tinar, o persoana cu statut social inferior, un sclav, s.a.m. Nu putem vorbi despre relatii egale, deci, ci despre o forma de violenta. In rest, cu studii de laborator si tot asa, exista dovezi (niciodata nu mi-am propus sa colectez sursele in acest domeniu, pentru ca nu m-am interesat prea tare de tema data). In mare masura, mi-am expus opinia. Ca sa pun punct temei, crezi ca homosexualii vor ajunge departe fara parteneri de gen opus? Cum vor perpetua? (scopul suprem al oricarei fiinte biologice)

  12. tu ai inceput cu legea Regatului Unit al Marii Britanii din 1981. Eu te am raspuns cu legii a Regatului Unit mai recente. Atit!
    Dar tu n-ai stiut ce raspunzi si arati legislatia UE art.10/2 citind numai parte „protectia sanatatii sau a moralei”. De fapt te am raspuns mai sus ( „pur si simplu sa nu arate dintre ei un sarut sau sa aiba lozinci cu scris “hai cu noi”… Asa imi imaginez eu cuvintul “limita” ). Adica faptele nu provoca leziuni morale.
    Te apari dupa legile neintelegindule.

  13. daca ele se lasa in seama autoritatilor LOCALE, n-am nimic impotriva. Dar se nu spui „poate deveni un precedent pentru altii”! Altii cine? Continentul african?

  14. cum sa perpetueze ? erori vor fi si mai departe, desi am impresia ca vor fi mult mai multe pentru ca rasa umana nu a evoluat, daca apar de astia multi inseamna ca (din varii motive sociale, economice, etc) am degenerat.

    Iar tu Azane ce nu pricepl ? nu li se interzice nici un drept inclusiv cel de a protesta, dar se pot ingradi in niste limite impuse de moralitatea celorlalti pentru a nu ofensa pe ceilalti, la care ei nici nu vor sa auda la cate mofturi au in cap.
    Fiecare stat e liber sa faca cum vrea el pe niste teme, (nu sunt stipulate expres ca ASA TREBUIE ci spune – CUM HOTARASTE STATUL RESPECTIV -) care va hotara in functie de ce are la el in curte
    UE nu-ti impune sa faci ca SUA.
    SUA face ce vrea pe tema respectiva pentru ca asa au hotarat cei de acolo.
    Tu cand te duci in SUA te conformezi legilor lor.
    Moldova poate sa faca si ea ce vrea si cum vrea tot pe tema respectiva in functie de cum hotarasc ei, iar americanul se va conforma legilor Moldovei and vine aici.

  15. Pentru romani Moldova deja a devenit un suport in instamta de a cere si ei interzicerea 🙂 citeste presa.
    De ce crezi ca au bagat atata politie si chiar elicopter … pentru 100 si ceva de insi ? 😀 circul de pe lume
    E destul sa iasa un scandal MARE, si lumea va lua atitudine fatisa.

  16. Iar cu protectia sanatatii sau a moralei.
    La turci limia de bun simt (morala publica) e alta la americani tot alta, la chinezi la fel , la romani tot diferita, limita asta de bun simt se poate impune prin lege manifestantilor. De asta nu are nici in clin si nici in maneca cu ce fac americanii sau altii, nu e relevant. UE aici iti lasa mana libera in functie de ce ai tu LOCAL

  17. Ia la art.2 e doar atat: Exercitarea acestor libertati ce comporta indatoriri si responsabilitati poate fi supusa unor formalitati, conditii, restrangeri sau sanctiuni prevazute de lege, care constituie masuri necesare, intr-o societate democratica, pentru (multe nu le-am trecut ptr ca in cazul lor n-au relevanta dar acum is toate) – securitatea nationala, integritatea teritoriala sau siguranta publica, apararea ordinii si prevenirea infractiunilor, protectia sanatatii sau a moralei, protectia reputatiei sau a drepturilor altora, pentru a impiedica divulgarea de informatii confidentiale sau pentru a garanta autoritatea si impartialitatea puterii judecatoresti.

    Urmeaza- ART. 11
    Libertatea de intrunire si de asociere (deci acolo sus nu mai e nimic)

    Ei se incadreaza la
    ART. 14
    Interzicerea discriminarii
    Exercitarea drepturilor si libertatilor recunoscute de prezenta conventie trebuie sa fie asigurata fara nici o deosebire bazata, in special, pe sex, rasa, culoare, limba, religie, opinii politice sau orice alte opinii, origine nationala sau sociala, apartenenta la o minoritate nationala, avere, nastere sau orice alta situatie.

    (dar se tine seama de ART. 10 ptr ca este tocmai reglementarea modului de a manifesta)
    Si asa (ca chestie) nicaieri nu e nicaieri unde sa se ceara expres o introducere/modificare in legea casatoriilor (special pentru homosexuali).
    Aia vine local in functie de cum considera si ce vrea fiecare tara care in functie de ce are la ea in curte cate opinii pro si contra vor fi – o va pune sau nu.

  18. pt Costya
    Tu n-ai citit bine ce am scris despre istoria, mai bine sa faci un efort se ii recitesti. Sau pur si simplu ai scos vechi cartii de liceu. Pentru mine nu este problema dar este clar ca nu stii istoria, si nu esti nepartitor. De a spune ca homosexualitate a fost in trecut, este prea usor.
    Ai scris „Nu putem vorbi despre relatii egale, deci, ci despre o forma de violenta”. Daca vrei sa primesti nota 10 te arat o dovada mai clara. Despre imparatul Traian istoricul Dio Cassius a scris urmatoarele: „Stiu, biniteles, ca era devotat baietilor si vinului, dar daca ar fi facut vreodata ceva josnic ar fi fost criticat; in realitate el a baut cat a vrut insa a ramas sobru, si in relatiile lui cu baietii nu a facut rau nimanui. „(Dio Cassius, Istoria romana, 68.7.4)(53 d.C.117 d.C.) Si tot au exitat relactii „egalitare” in care partenerii erau de o virsta. Este clar ca spui menciuni sau sursele tale sunt din veacul trecut. Relactii homo ca de istoria antica, mai se practica ( an 2008) in unei tari din Asia Orientala

  19. „La turci limia de bun simt (morala publica) e alta la americani tot alta, la chinezi la fel , la romani tot diferita” De acord cu ce ai scris, dar, progresare se face privind la tarile mai dezvoltate. Oricum tot ele incerca, si pt a incerca trebuie de uita inainte, nu inapoi.( ca tu ai tendinta de baza )

  20. Azan
    Stii, amice, in tema asta eu pornesc de la legea naturala care are muuuuulte aspecte si nuante in ceea ce priveste relatiile homosexuale. Ideea generala este ca nu poti merge impotriva naturii.

  21. Parerea ta, inainte nu insemna neaparat imbratisarea unor valori MARGINALE, cu care nu esti de acord. (daca ti-ar zice unul hai sa dam inainte aderam ptr gay – ai adera ? din parti)
    Valorile de baza pentru care aderi sa dai inainte se specifica EXPLICIT si in clar.
    Celelalte valori nu sunt obligatorii, ele reprezinta valoriele fiecarei tari, varietatea si identitatea aia specifica neamului respectiv.

  22. Pt Costya

    m-am inchipuit ca este un site pro-crestin, oricum l-am citit. De orice se poate invata. Dar data urmatoare sa nu ma trimiti la un studiu biblic pentru ce am fost in trecut.

    Atunci n-am intrebat un lucru pe care-l intreb la tine acum. 1) Fotosinteza este un proces de fixare a dioxidului de carbon din atmosfera de catre plantele verzi (cu clorofila) in prezenta radiatiilor solare, cu eliminare de oxigen.
    In Geneza cap 1 se scrie ca a treia zi D.zeu a “dat verdeata, iarba, pomi cari fac rod.” Dar cum pot sa traiesc copacii daca soare a fost creat a patra zi?? Dupa fotosinteza, fara energia soarelui nu este viata.

  23. pai, a vazut ca este nevoie si de soare, ca sa supravietuiasca plantele 🙂 Bafta!

  24. te faci sa nu intelegi, ca toti credinciosi!
    Mai intii trebuia facut soarele, pe urma verdeata, iarba, pomi cari fac rod!
    spre exemplu D.zeu mai intii a facut pamintul si pe urma, cu tarina, a creat omul; nu invers

  25. Dumnezeu mai intii a facut pe parintii tai, si pe urma pe tine, nu? Pina a face soarele, El lumina, iar soarele a aparut doar ca un instrument, pentru ca El avea si alte treburi de facut. De ex, sa-i creeze pe parintii tai :)Daca serios, Azane, cine suntem noi ca sa comentam aceste lucruri?

  26. eu comentez pentru ce am un creer. Poate fi este lumina, dar fara radiatiile soarele nu se primeste fotosinteza. Asa este.
    Si fara avion nu poti aduce cangurul australian pina in Egipt in scurt timp.

  27. iti raspund cu un citat din Corinteni 2:14 „insa omul firesc nu primeste lucrurile lui Dumnezeu, ci le considera o nebunie; si nici nu le intelege, fiindca ele trebuie sa fie intelese spiritual”
    Daca ai citit atent Geneza, in prima zi Domnul a facut ziua si noaptea. in a doua — pamantul si cerul, in a treea — plantele, in a patra, corect — soarele, luna, stelele, apoi in a cincea — animalele, si la urma– omul. La urma, repet. Tu crezi ca omul e fiinta suprema care este in stare sa inteleaga totul? Eu nu cred asa. Aici inchei. Bafta

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.